“We willen winnen voor de klant” – Martin Boogaard

Door KIBO

Go the extra mile. Verras je klanten. Het zijn de belangrijkste uitgangspunten van Martin Boogaard, mede-eigenaar van KIBO. “We gaan alleen voor het maximale resultaat voor onze klanten. We vechten voor klanten. Die praktische inslag staat voorop.”

De principes in het werk van Martin: overtuigd zijn van de waarde van tussentijdse cijfers en proactieve aandacht voor je klanten. Martin: “De kracht van ons kantoor is de flexibiliteit, het durven adviseren en het krachtig naar voren komen.”

‘Kan niet’ bestaat niet in de ogen van Martin. “We gaan voor maximaal resultaat voor onze klant. De cijfers zijn een kapstok. Daarbij adviseren we ook als we zien dat een andere structuur van de organisatie meer resultaat kan bieden. Een ondernemer verdient meer dan alleen een opsomming van zijn cijfers.”

“We durven onze klanten te adviseren omdat we zelf ondernemers zijn”, zegt Martin. “We kennen de pijnen en valkuilen van het ondernemen. We maken het zelf mee. Ons eerste jaar, toen nog met z’n tweeën, ging niet makkelijk. We maakten plannen en prognoses, maar het ging niet altijd zoals we wilden. Maar we bleven geloven in het concept. We geloven er nog steeds in en we groeien!”

Nooit gedacht …

KIBO helpt ondernemers zichzelf te verbazen, te doen wat ze nooit voor mogelijk hielden. Wat is de “nooit gedacht” van Martin? “Ik had nooit gedacht dat we in 6 jaar tijd met 12 mensen zouden werken voor een grote groep diverse klanten. We gaan voor uitbreiding over 6 jaar, met meer dienstverlening, meeveranderen met de markt en wellicht een tweede vestiging opzetten.”

Martin: “Ik ben er heel trots op dat we dit met z’n tweeën hebben neergezet. Het is een beweging, een beleving, een merk. We hebben bestaansrecht opgebouwd, niet alleen op het eiland Flakkee, maar ook regionaal. We onderscheiden ons door contact, door innovatie en door voor het maximale te gaan.”

Hoe ziet dat er in de toekomst uit? “We breiden het merk KIBO uit met een divers palet van dienstverlening. Daarin staat de behoefte van de klant centraal. Alles draait om één doel: de ondernemer daadwerkelijk verder helpen. Dat kan op alle vlakken: het gaat niet alleen om rendement, maar het kan ook gaan om interne organisatie of structuur.”

Samenwerking: rugdekking en volledig vertrouwen

Martin en Hein zijn mede-eigenaren van KIBO. “KIBO kan niet zonder Hein”, zegt Martin. “Ik vertrouw volledig op hem. Hij geeft me rugdekking. Hij is zo goed, analytisch zo scherp en bijzonder creatief. Met het werk van Hein ga ik met een gerust hart het gesprek met ondernemers aan. Wat hij meegeeft, klopt. Dat geeft mij de rust om klanten te adviseren.”

Hoe kunnen we jou verbazen?

Maak een afspraak

Begin met typen en druk op enter om te zoeken

Het KIBO BlogPersoneelsdossiers