nooit gedacht

een inspirerend verhaal van IMPROVE huidtherapie

Over IMPROVE Huidtherapie

Michelle Slager en Tessa Fase zijn de trotse eigenaressen van IMPROVE Huidtherapie, gevestigd in Middelharnis op Goeree-Overflakkee. Hun jonge praktijk heeft onmiskenbaar groeipotentie, onder meer vanwege de slimme combi van medische en cosmetische huidbehandelingen. Tessa Fase: “Ik had nooit gedacht dat er zoveel vraag in onze regio zou zijn dat ik mijn baan kon opzeggen!”

‘Nooit gedacht dat er zoveel vraag in onze regio zou zijn dat we onze banen konden opzeggen’

Michelle en Tessa kennen elkaar van haver tot gort. En dat is een prettige uitvalsbasis om samen een zakelijk avontuur te starten. Allebei op exact dezelfde dag geboren in Sint-Annaland, vriendinnen op de basis- en middelbare school en daarna samen door met dezelfde opleiding. Hierna splitsen hun wegen zich, zij het slechts tijdelijk. Michelle gaat in Den Haag aan de slag bij een privékliniek voor huidtherapie en huidverzorging, Tessa aanvaardt een baan als huidtherapeute in het ziekenhuis in Zierikzee. Toch kriebelt het bij beiden om op enig moment samen een eigen praktijk voor huidtherapie  te starten. Om dat voor elkaar te krijgen, gaan beiden minder uren werken in loondienst, waardoor ze tijd vrij spelen voor hun jonge praktijk.

Einde loondienst

Als Tessa haar baan in loondienst opzegt in augustus 2015, volgt Michelle ‒ op advies van accountant Martin Boogaard ‒ haar voorbeeld in januari jl. Tessa: “Een van Martins eerste adviezen was: als je zoveel blijft werken in loondienst, ben je gewoon te weinig inzetbaar voor je praktijk. Wanneer je echt wil groeien, moet je daarin mee kunnen gaan; daar moet je ruimte voor creëren. Hij heeft ons toen op basis van financiële inzichten laten zien dat dat gewoon kan. Voordat we in zee gingen met Martin, werkten we met een andere boekhouder. We zijn echter bewust naar Martin overgestapt, omdat hij ons scherper adviseert richting de toekomst. Een voorbeeld hiervan is dat hij ons heel praktisch onze targets per dag, week en maand heeft laten stellen, om daarna aan te geven wat we volgens hem wel of juist níet zouden moeten doen. Daar zaten best pittige beslissingen bij.”

Doorverwijzen en samenwerking

Tessa: “Wij hadden niet durven hopen dat we na zo’n relatief korte tijd al voldoende cliënten  zouden hebben om ons vaste dienstverband te kunnen beëindigen. Maar kijken we naar ons huidige cliëntenbestand, dan hebben we inmiddels een behoorlijke regionale functie. Middelharnis ligt natuurlijk vrij centraal op Goeree-Overflakkee, met ca. 48.000 inwoners. Maar we krijgen ook klanten uit Schouwen-Duivenland, Voorne-Putten en Tholen. Daarnaast werken we samen met specialisten in het ziekenhuis in Dirksland, met dependances in Brielle en Hellevoetsluis. Daar krijgen we de nodige doorverwijzingen van.” Tessa geeft aan dat een goede samenwerking met huisartsen en specialisten erg belangrijk is: “Zij kunnen hun patiënten gericht naar ons doorverwijzen voor aanvullende therapie of nazorg.”

Krachtige combi

Uiteraard drijft de praktijk van beide dames op meer dan deze doorverwijzingen alleen. “Het is juist de combi van medische behandeling en cosmetische huidverzorging die ons sterk maakt. Niet iedereen die een goede gezichtsbehandeling wenst, heeft een huidprobleem. Algehele huidverbetering is dan ook een hulpvraag die we vaak horen. Dat gaat hier in één moeite door. Daarnaast zijn wij nuchter en eerlijk. We volgen de trends, maar we bieden onze cliënten alleen dingen aan waar wíj van vinden dat ze echt werken. Het resultaat staat voorop”, aldus Tessa. “Onze succesformule? Een evenwichtige mix tussen persoonlijke aandacht, kwalitatief hoogwaardige  behandelingen en slimme samenwerking met specialisten.”

Begin met typen en druk op enter om te zoeken