Patrick Bezuijen is de 3e generatie van familiebedrijf ‘t Hoekje. Sinds 2018 is hij klant bij KIBO Accountants & Belastingadviseurs. Patrick vertelt over de geschiedenis van het bedrijf, de coronaperiode en de meerwaarde van KIBO voor zijn bedrijf.

Kun je ons meenemen in de geschiedenis van Eetwinkel ’t Hoekje?

Eetwinkel ’t Hoekje is gevestigd in Ouddorp en het bestaat al sinds 1970. Inmiddels is onze onderneming dus 52 jaar oud en ik ben de 3e generatie die aan het roer staat. Het begon als een eetcafé/kroeg. Inmiddels is ’t Hoekje uitgegroeid tot een eetwinkel met een zeer divers aanbod.

Wat is er allemaal veranderd door de jaren heen?

Ons aanbod bestaat nu niet alleen meer uit een frietje met een snack, maar we hebben ook een buffetbar, een carpaccio bar, en zelfs een frietwagen die mensen kunnen inhuren voor feestjes en partijen. Als ondernemer moet je creatief blijven, zeker in tijden zoals corona. We hebben toen bijvoorbeeld iedere zaterdagavond ijsjes rondgebracht in Ouddorp door middel van een advertentie op Facebook.

Wanneer kwam KIBO bij jullie in beeld?

Mijn vader en ik waren allebei eigenaar en we werkten al ruim 25 jaar met dezelfde boekhouder. Ik wilde echter graag stappen maken wat betreft digitalisering en dat kon onze toenmalige boekhouder ons niet bieden. Ik wist dat KIBO op dit gebied voorloper was op het eiland en heb een afspraak met ze gemaakt.

Wat voert KIBO voor jullie uit?

Mijn vader deed de administratie altijd zelf, maar ik ambieerde niet om dit op dezelfde manier aan te pakken. Het verder digitaliseren van de administratie is waar ik naar op zoek was. KIBO bood dit aan en ontzorgt mij inmiddels door alle boekhoudkundige taken uit handen te nemen en mij tevens te voorzien van een dashboard om inzicht in de cijfers te krijgen. Daarnaast verzorgen ze voor ons de gebruikelijke jaarcijfers en aangiften richting belastingdienst.

Wat maakt de samenwerking voor jou prettig?

Ik heb door de tijd heen geleerd wat ik van KIBO mag verwachten. Zo overleed mijn vader bijvoorbeeld plotseling toen we beiden nog eigenaar waren. Hierdoor hing ik ineens een stuk vaker aan de telefoon bij KIBO en daarin hebben ze mij erg goed bijgestaan.

Daarnaast is KIBO een goede sparringpartner. Ik heb veel contact met Patrick en Izaäk. We komen sowieso iedere twee maanden bij elkaar. Tijdens deze afspraken vraag ik altijd naar verbeterpunten. Dat helpt mij enorm, want de heren komen regelmatig met punten waar ik zelf nog niet over na had gedacht. Uiteindelijk moet ik bedrijfsmatig de knopen doorhakken, maar het advies van KIBO is daarin meer dan welkom.