Ondernemen is topsport, vol gaan om je doel te bereiken. Jezelf uitdagen hoort daarbij. Niet altijd makkelijk, maar je wordt er wel beter door. In 8 minuten je verhaal doen, is een behoorlijke uitdaging. Martin Boogaard, mede-eigenaar van KIBO, is die uitdaging aangegaan. Hij zat begin maart in de uitzending van Businessclass op RTL7.

Business Class

Het programma Business Class met Harry Mens geeft ruimte aan onder andere ondernemers, politici en schrijvers om hun verhaal te doen. Recent schoof ook Martin van KIBO aan. Waarom eigenlijk? “Vooral voor de uitdaging. Niet alleen om in de uitzending te zitten, maar ook voor de uitdagingen die potentieel nieuwe klanten mee kunnen brengen”, zegt Martin.

Verrassingen

De wereld van televisie is vreemd en spannend tegelijk. Martin: “Je hebt maar 8 minuten om je verhaal te doen. Dat gaat veel sneller voorbij dan je denkt! Het is echt een uitdaging om in zo’n korte tijd je verhaal helder en overtuigend te doen. Voor die 8 minuten ben je een flinke tijd voor en tijdens de uitzending aanwezig, onder meer in de visagie.” Dergelijke uitdagingen passen goed bij de filosofie van KIBO, vertelt Martin. “We zijn altijd op zoek naar verrassingen. We verrassen onze klanten en daarbij zijn we niet bang om ook onszelf te vernieuwen en op de proef te stellen.”

De kracht van herhaling

Bang voor een nieuwe uitdaging is Martin niet: op 28 mei is hij weer te gast bij Mens. “Ik weet nu wat ik kan verwachten waardoor ik zekerder in die stoel zal zitten. Daarnaast geloof ik sterk in de kracht van herhaling. Ik heb nu ons verhaal verteld en over een tijdje wil ik mensen die nog niet helemaal overtuigd waren, over de streep te trekken.”

Kijk hier het fragment van Martin bij Business Class terug.