Iedere maand delen we met trots de verhalen van onze klanten. Deze maand spreken we met Jeanet Floresteijn, die samen met haar man Jan eigenaar is van Keurslagerij Floresteijn.

 

Jeanet,  jullie waren in september aanwezig bij het Keurslagerevent van KIBO, wat vonden jullie ervan?

“Ja, dat was heel interessant! We hebben zeker weer nieuwe dingen geleerd en Martin’s enthousiasme was aanstekelijk, als altijd.”

 

Kun je ons vertellen over het KIBO dasboard dat jullie in de slagerij gebruiken?

“Wij waren de eerste Keurslager die bij KIBO het dashboard ging gebruiken. Hiervoor gebruikten we allemaal losse programma’s. Die overgang ging heel soepel en geleidelijk aan. We hebben er zelf amper omkijken naar gehad want KIBO regelde alles. Nu alles via het dashboard gekoppeld is, kunnen we heel makkelijk en overzichtelijk alle gegevens zien. Het is onder andere gekoppeld aan de kassa, de weegschaal en het programma waarmee we het personeel inplannen. Hierdoor hebben we ineens inzicht in allerlei interessante cijfers. We kunnen nu snel zien wat er wel en niet goed werkt. Daardoor passen we er gemakkelijk ons aanbod en onze werkzaamheden op aan.”

 

Heeft het dashboard al nieuwe inzichten opgeleverd die jullie zijn gaan toepassen?

“Jazeker! We zijn bijvoorbeeld ons personeel op een andere manier in gaan plannen. We weten nu wanneer het in de winkel het drukste is en rondom welke tijden de omzet het hoogste is. Op basis daarvan kunnen we heel concreet inplannen hoeveel personeel we nodig hebben op een bepaald tijdstip. We baseren onze keuzes dus echt op het dashboard. Het plannen van personeel doen we nu alweer twee jaar op deze manier, met een online programma waar ook een app bij hoort. We vinden het ideaal.”

 

Klinkt goed! Op welke andere gebieden hebben jullie nu extra inzicht?

“Eigenlijk over alle belangrijke gegevens. We weten nu wat onze top 30 aan producten zijn elke maand en op welke producten de meeste marge zit. Op basis daarvan instrueren we ons personeel ook om juist die producten aan te raden bij de klant. Verder is de boekhouding nu altijd up-to-date. Ik hoef alleen elke maand ons kasboek in te leveren en de rest gaat automatisch. Daardoor kunnen we binnen een paar dagen al onze nieuwe cijfers weer in het dashboard zien. We kunnen zo ook veel sneller bijsturen en het resultaat zien van de keuzes die we maken. Door het dashboard weten we ook altijd wat er wel en niet goed werkt. Hiervoor maakten we al die keuzes meer op gevoel.”

 

Hoe loopt de samenwerking met KIBO?

“Het is heel prettig om met KIBO samen te werken. We hebben altijd hetzelfde, vaste aanspreekpunt. Leanne is altijd bereikbaar en reageert ook heel erg snel. Wanneer er iets is, zetten Martin en Hein er gelijk hun tanden in. Ze laten dan ook niet meer los totdat ze het opgelost hebben voor je. Dat geeft rust en het maakt ook dat we meer bereiken. Ze zijn ook heel toegankelijk, dat maakt dat alles bespreekbaar is. Niets is te gek. Verder staan ze altijd klaar om je te helpen.”

 

KIBO’s slogan is: “Accountants die verbazen.” Waar hebben ze jullie echt mee verrast?

“Ze zijn zo snel met het terugkoppelen van de cijfers en ze maken alles heel inzichtelijk en makkelijk te begrijpen. De samenwerking is ook heel prettig. Het komt echt van twee kanten en we kunnen altijd met ze sparren. Ze zeggen dan ook wel eens dat wij hen ook verbazen, in plaats van zij alleen ons. KIBO gaat echt voor je door het vuur om je verder vooruit te helpen. En dat geeft gewoon veel rust en vertrouwen in de samenwerking.”

 

Ben je benieuwd hoe we jouw onderneming verder kunnen helpen? Neem dan contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.