Iedere maand delen wij met trots de verhalen van onze klanten. Deze keer spreken we met Tommy en Sharona, die sinds een jaar eigenaar zijn van Keurslagerij Monden.

Hoe ziet de historie van Keurslagerij Monden eruit?

Tommy: “Keurslagerij Monden is een echt familiebedrijf. In 1951 is mijn opa gestart met de zaak en in 1978 namen mijn ouders het van hem over. Sinds 2008 draai ik ook mee in het bedrijf als mede-eigenaar. Toen ik Sharona leerde kennen en ontdekte dat we dezelfde passie voor het slagersvak deelden, was de keuze snel gemaakt: Op een dag zouden wij de slagerij van mijn ouders overnemen. Dat is uiteindelijk gebeurd in 2019!”

Kun je ons meenemen naar het moment dat je voor het eerst met KIBO in contact kwam?

Tommy: “Dat was tijdens een managementcursus die Sharona en ik volgden. Martin was hier uitgenodigd om te spreken. Volgens mij kreeg hij 20 minuten spreektijd, maar dat duurde uiteindelijk zo’n 1,5 uur! Toen zagen we direct dat hij erg bevlogen is in wat hij doet.”

Waarom hebben jullie eigenlijk de overstap gemaakt naar KIBO?

Sharona: “Het was voor Tommy en mij al een poos duidelijk dat onze boekhouding een stuk moderner kon. De ouders van Tommy hebben 40 jaar met dezelfde accountant gewerkt en het was een logische stap voor ons om in het begin met deze partij samen te werken. Maar we zijn allebei jonge mensen en hadden ook wel door dat er accountants rondlopen die veel moderner te werk gaan.”

Tommy: “Toen we Martin hoorden spreken tijdens de managementcursus was de keuze voor ons niet moeilijk meer. We zagen dat KIBO ver vooruitliep wat betreft automatisering en digitalisering. Overstappen van accountant als je op het punt staat een zaak over te nemen, is niet per se een goede timing. Toch was het voor ons de beste keuze als ik er zo op terugkijk. KIBO heeft ons namelijk ook juist met de overname super begeleid!”

“Soms lijkt het wel of je een personal trainer hebt die je continu coacht.”

Hebben jullie allebei contact met KIBO?

Tommy: “Ja, Sharona en ik hebben een goede taakverdeling wat betreft de boekhouding. Waar zij aan de voorkant zorgt voor facturen, kijk ik aan de achterkant wat de cijfers doen. Hier anticiperen we dan direct op. Dat gaat een stuk sneller nu we met KIBO samenwerken, want met de vorige accountant kregen we de jaarcijfers ergens in augustus pas toegestuurd.”

Sharona: “Ik zorg dat al onze facturen en wekelijkse overzichten bij KIBO terechtkomen, die het vervolgens weer verwerkt in het dashboard. Arno is ons vaste contactpersoon en dat werkt superfijn! Hij reageert ontzettend snel en ik mag hem over elke vraag bellen of mailen. Zo zijn we nu bezig met het aannemen van een nieuwe medewerker en ook daarover spar ik dan even met hem. Heel fijn!”

Wat heeft de overstap van accountant voor de doelen van de slagerij betekend?

Tommy: “Eerlijk gezegd hadden we voorheen helemaal geen concrete doelen. We deden maar een dotje en zagen vanzelf wel wat ervan kwam. Nu we bij KIBO zitten worden we getriggerd door de cijfers en stellen we veel concretere doelen. We kunnen zelf onze conclusies trekken vanuit het dashboard, maar Arno denkt ook heel actief mee. Soms lijkt het wel of je een personal trainer hebt die je continu coacht. En dat is fijn, want ik heb verstand van lekker vlees en niet van hypotheken.”

Heeft KIBO jullie weten te verbazen?

Tommy: “Absoluut! Het snelle contact is erg fijn en de samenwerking is heel persoonlijk. De digitalisering is gewoon geweldig, we zijn altijd up-to-date.”

Sharona: “Ik ben heel blij met KIBO, hun digitalisering zorgt ervoor dat ik veel tijd over heb. Als ik zie hoe mijn schoonmoeder het voorheen deed, vraag ik me soms af hoe ze het voor elkaar kreeg! Niks gedigitaliseerd of geautomatiseerd en daarnaast ook nog gewoon in de winkel staan. Ik ben heel tevreden met onze nieuwe aanpak.”