De medewerkers van KIBO ontfermen zich iedere dag over de cijfers van jouw onderneming en dat doen ze met één doel: jouw bedrijf tot een groter succes maken. In deze blogreeks stellen we al onze medewerkers aan je voor. Deze maand: Relatiebeheerder Niels Volwerk.
Even terugblikken: hoe ben je in dit vak terechtgekomen?
Toen ik nog jong was kreeg ik de vraag of ik later met mijn handen of hoofd wilde gaan werken. Aangezien ik twee linkerhanden heb, was die keuze snel gemaakt. Ik koos voor een financiële richting en heb bij verschillende werkgevers ervaring opgedaan. Zeven jaar geleden stuurde Martin me een berichtje via LinkedIn met de vraag of we eens konden praten. Dat gesprek bleek het begin van mijn tijd bij KIBO.
Hoe ziet jouw werk er nu uit?
Als relatiebeheerder ben ik verantwoordelijk voor de acquisitie, het contact met nieuwe klanten en de begeleiding van een deel van onze bestaande relaties. In de praktijk betekent dat veel schakelen tussen de klant en het team. Mijn rol is vooral adviserend. Ik denk actief mee met de ondernemer, zodat we altijd met een gericht en passend advies kunnen komen. Zoals onze slogan al zegt: ik wil onze relaties verbazen!
En hoe verbaas jij je relaties?
Door niet alleen naar de cijfers te kijken, maar ook naar de mens achter het bedrijf. Ik geef eerlijk advies, gevraagd en ongevraagd, en probeer ondernemers echt verder te helpen. Daarbij vind ik het persoonlijke aspect belangrijk. Dus bij een geboorte, huwelijk of overlijden probeer ik even van mezelf te laten horen. Het zit vaak in de kleine dingen.
Waar ben je het meest trots op?
Op wat we als team neerzetten. Collega’s werken intern hard aan de cijfers en ik breng het verhaal vervolgens over aan de ondernemer. Als dat naadloos verloopt en ze tevreden zijn, dan weet ik: onze manier van werken klopt. Dat maakt me wel trots.
Hoe zou je de bedrijfscultuur binnen KIBO omschrijven?
Ontspannen, professioneel en gericht op groei. Iedereen krijgt hier de kans om zichzelf te ontwikkelen, als je daar zelf ook helemaal voor gaat. Martin en Hein boden mij die kans ook en dat heeft mij gebracht waar ik nu sta. Onze ‘why’ vat het mooi samen: wij geloven dat iedere ondernemer altijd meer kan bereiken dan hij/zij zelf voor mogelijk had gehouden. En dat geldt net zo voor alle collega’s!
Voor de administratie
Wat is iets wat klanten misschien niet van jou weten?
Ik ben al 15 jaar actief als brandweerman. Bij incidenten ga ik op pad met een team van andere brandweermannen en ik stuur de ploeg aan.
En als laatste; liever cijfers of letters?
Dan kies ik voor cijfers. Niet alleen omdat ze me beter liggen, maar ook omdat ze duidelijk maken of je je doelen hebt bereikt.