Iedere maand delen wij met trots de verhalen van onze klanten. Deze keer spreken we met Marc, directeur en eigenaar van Pirtek Rotterdam.

Over Pirtek

Pirtek is Europees marktleider in het op locatie vervangen van hydrauliekslangen.  De service is gericht op mobiliteit en machine beschikbaarheid, die we 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar inzetten in de 9 marktsectoren waarin we actief zijn:  bouw-, transport-, logistieke-, afval-, maritieme-, facilitaire-, industriële-, agrarische- en evenementensector. Met de service zorgt Pirtek ervoor dat het werk van de klant nooit stil ligt. Want tijd kost, vooral in deze branche, geld.

Het bedrijf investeert in technologie, mobiliteit en kwaliteitsbewaking. Klanten variëren van multinationals tot midden en kleinbedrijf. Net als Pirtek ziet KIBO dat samenwerking met je klanten essentieel is. Persoonlijk contact staat hier voorop.

Voordat Marc Stubenitsky bij Pirtek terecht kwam, volgde hij een technische opleiding aan de Hogeschool van Rotterdam. Na jaren ervaring binnen de technische en logistieke sector kwam hij in contact met Pirtek. En een jaar later trad hij aan als directeur en eigenaar van Pirtek Rotterdam-Zuid. Sinds dit jaar heeft hij ook de locaties Breda en Heinkenszand overgenomen. KIBO speelde voor Marc een belangrijke rol bij de overname van de laatste twee vestigingen en de groei van het bedrijf. In één jaar bewerkstelligde Pirtek Rotterdam-Zuid een groei van 60 procent.

 

Bruikbare adviezen

Waarom kiest een internationaal bedrijf voor een lokale accountant zoals KIBO? Marc vertelt: ‘’Ik kwam met KIBO in aanraking door een masterclass georganiseerd door de Rabobank. De klik was er meteen omdat we allebei uit de regio Hoeksche Waard komen. Mijn vorige accountant begreep niet hoe MKB-bedrijven in elkaar steken, KIBO wel. Bij KIBO kon men al mijn vragen meteen beantwoorden én een bruikbaar advies geven. Hierdoor kreeg ik snel vertrouwen in de service.’’

‘’Hoe KIBO werkt, werkt Pirtek ook. Ik weet hoe belangrijk het is dat een bedrijf een goede service verleent, daarom verwacht ik hetzelfde van mijn accountant. Een accountant moet begrijpen waar je als bedrijf wil staan en een passend en eerlijk advies geven. KIBO heeft mij geholpen bij het financiële plan rondom de overnames van de twee Pirtek filialen. Zij deden veel onderzoek en stonden 24/7 voor mij klaar. Als ik ‘s avonds laat nog een doorrekening nodig had, stond deze de volgende ochtend in mijn mailbox.’’

Snelle service

Binnen een jaar van één naar drie filialen en blijven groeien. Marc vertelt hoe dit is gegaan: ‘’Door bruikbare adviezen van KIBO wist ik goed welke mogelijkheden er waren voor bedrijfsovername. KIBO is niet alleen een accountant, maar denkt mee met de onderneming. Ze kijken naar wat er allemaal mogelijk gemaakt zou kunnen worden. Zo heb ik niet alleen twee nieuwe filialen geopend maar de vestiging Rotterdam-Zuid ook uitgebreid.’’

‘’Er werken nu 25 werknemers en een aantal flexwerkers. Wij zijn een serieus en operationeel gedreven bedrijf. We vragen van iedereen een hoge stressbestendigheid en flexibiliteit. In de ochtend weet je niet of er in de middag een probleem kan ontstaan bij een schip in de Rotterdamse haven, of een kraan bij een bouwbedrijf.. Dat vraagt de kracht om snel te kunnen schakelen. Klanten waarderen onze snelle en kwalitatieve service, zo ontstaan langdurige samenwerkingen. Pirtek  kan om twee uur ’s nachts gebeld worden als er ergens een probleem is en we lossen dit meteen op. Als directeur vind ik het heel belangrijk om in contact te blijven met mijn klanten en mijn personeel. Zo weet ik wat er speelt en kan ik anticiperen op ontwikkelingen.’’ Gemotiveerd personeel is hierin cruciaal.

Online administratie

‘’KIBO monitort de administratie, verzorgt de aangiften en het jaarwerk en denkt actief mee met financiële beslissingen. Daarnaast wordt onze salarisadministratie door ze geregeld, er is een online app waar elke werknemer, verlof kan aanvragen en loonstroken en overzichten kan downloaden. De administratie gaat volledig online, dit werkt een stuk sneller dan voorheen, ‘’ vertelt Marc. Hij vervolgt: ‘’Ik zou KIBO zeker aanraden aan anderen door de snelle service en het open en eerlijke advies.’’